Tuesday, May 28, 2013

Colorblind^2 in a gray and blue gradient

Hi folks! I'm finally back and school is over, almost at least. Everything went fine with my school project and I feel so content! :D

Now let's check out some nail art! This is something I wore for some weeks ago.


It's basically a gradient in blue and gray and I really liked the outcome. Gray is such a cool combination with bright colors like this in my opinion.
On top you see small matte black and matte white square glitters in a clear base called Colorblind^2 from Dandy Nails. If your memory is more than fine you might remember I've shown another Colorblind from Dandy Nails, namely the Colorblind without the "^2" with larger black and white glitter. If not you can check it out >HERE<.
Sorry for the out of focus shot on the bottles but that one was the best I got.
Polishes used:
HM Nail Polish - Miss Stone Heart
China Glaze - Bahamian Escaoe
Dandy Nails - Colorblind^2

And now I have some serious catching up reading some blogs! ;)

10 comments:

  1. Grattis till att ha gjort färdigt allt i skolan och att det gick så bra! :-)
    Jag gillar den blåa färgen och glittret, inte så förtjust i den gråa nyansen till det där....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! :) Ja, man kan inte gilla allt! Själv tänkte jag lite "färgblind" eller svartvit tv över det hela, dvs att nageln på något vis egentligen var helt i färg men att det är ett filter på eller nått :P

      Delete
  2. Vad snyggt! På minner lite om W7-lacken. Du vet, mosaic lacken?
    Kul att du är tillbaka! Jag har saknat dig!
    Toppen att det gick bra med allt i skolan! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag vet vilka du menar och dom älskar jag :D
      Tack, jobbar mig stadigt tillbaka till rutinerna även om jag fortfarande känner mig trött(!) :P

      Delete
  3. trevlig gradient! Jag gillar effektlacket över.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Ja, jag är lite förtjust i svarta och vita glitter så känns alltid kul att layra det över någon gradient. Helt klart en sommarfavorit.

      Delete
  4. Love this mani!
    I hope you're doing well, and that you're through all your work for your final paper!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Natalia! :D I'm still tired but working my way to my regular routines. Now I just have some minor things left for a exhibition and after that I'm completely done. :)

      Delete
  5. Va roligt att saker och ting har gått bra :) Ja visst känner man sig SÅ bra när man väl fått skol saker klart :)
    Jättehärlig manikyr :)
    Det är så roligt att du är tillbaka... har varit in här på bloggen lite nu som då och väntat på dig :D
    Du har så rätt, grått passar bra till starka färger.. grått och rosa är jättesnyggt också :)
    kram
    xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! :D Kul att höra, rutinerna börjar komma åter, och det känns skönt att det börjar på att vara klart med skolan så man kan ägna sig mer åt nagellacksnörderi.
      Åh, måste testa detta med rosa och grått, lär bli hur snyggt som helst nästan :D

      Delete

I love when you comment my posts even if it's just a simple hello. To simplify I will answer the comments in the post you wrote them in. I'll answer all comments so please check back if you want. :) Have a nice day!
Spam will be deleted.