Wednesday, August 7, 2013

Ninja Polish - Sunny Floam, swatch

Green Wednesday again at Vacker&Underbar, the time just flies. For this wednesday I'm showing Sunny Floam from Ninja Polish.

Sunny Floam is as the other floam-polishes; matte glitter in a clear base. This time the glitter comes in two colors which are very bright neon yellow (almost green as neon yellow usually is) and bright blue. As all the other floam's I've used 5 coats to reach this opacity, however I still saw my nail line which means that I could have painted a 6th or 7th coat perhaps? In my experience the other floam's have been easier to cover. However, I'm sure that shorter nails wouldn't have this problems. On top of my 5 coats I used 2 coats of SV to make it smooth and shiny.





What are your thoughts about this? Is it worth all the coats in your opinion?

24 comments:

  1. 5 lager känns mycket jag hade kört med underkläder :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag är beredd att hålla med, speciellt när den inte kändes helt täckande med 5 ens. Tänker mig att det kan bli riktigt snyggt i många nail arts och layeringar i stället. :D

      Delete
  2. This is such a fun variation from your regular neon, I love it!!!! Five coats is a lot though but maybe you will layer it next time over white? Or light blue? Have a lovely day :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, it really is! No wonder I had to buy it. I have been thinking of layering it and your proposal are excellent, white or light blue seems like fun colors to have like undies! :D

      Delete
  3. Det är ju en härlig färg! Man blir glad av det! värt det, enligt mig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, har absolut inget liknande i samlingen som detta så jag är glad att jag har den. Önskar att den varit lika täckande som mina andra ninja polish efter 5 lager. Men givetvis kommer den användas fler gånger! :D

      Delete
  4. What a wonderful shade! I love it, it feels so summery and unique. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, I can't agree more! I love the color!:D

      Delete
  5. Jättehärlig färg! Underkläder låter som rätt väg att gå ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, älskar färgen! Ska testa med underkläder också, fast med färre lager som ett layeringlack. Tror det kommer vara fint då också!

      Delete
  6. Five? Dang... I do LOVE the color and the effect though.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..yes 5 ;) I also love the color though.. :D

      Delete
  7. Mååååånga lager ;)
    Men snyggt är det absolut!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, fast det känns inte tjockt på nageln utan det är mer momentet att måla alla lager. :P Men snyggt är det ju som du säger! :P

      Delete
  8. Riktigt snyggt även om det var lite för många lager för min smak. :)
    Hur funkar det vid borttagning? Svårt?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nä, för mig är det inte svårt då jag använder aceton. Jag tar bara en bomullstuss och lägger den ovanpå naglarna och sen är det nästan bara att dra av. Some foliemetoden fast "lat-versionen".
      Annars är ju ett tips att använda Seche Vite top coat som enda baslacket, då går det att peela bort hela lagret av lack från naglarna. Jag måste dock olja mina naglar för att det ska funka, andra behöver det inte.

      Delete
  9. Oj, många lager. Måste ha tagit en evighet att få bort? Coolt dock!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nä, tog inte alls lång tid. Som jag skrev ovan till Amy så använder jag aceton. Gillar man inte aceton kan man använda SV som bas och bara peela bort lacket i ett svep. Easy peasy pie! :D

      Delete
  10. Åh satan i gatan vad cool!! Älskar det!! Men fem lager.... :/ Men värt det!! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, den är inte dum alls! Dock måste jag säga att många tycks bara använda tre och få det täcka..inte för att jag fattar alls..men men ;) Det är ju så snyggt! Ska testa den även i layering och se vad jag tycker då! ;)

      Delete
  11. What?! It's SO fresh and summery!!! LOVE IT!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, it's really lovely! :D Perfect for summer! :D

      Delete
  12. Skulle lägga det på ett grönt lack eller en gul neon förmodligen, 5 lager känns lite väl även om det blir nå liknande även med layering (2bas 2floam typ). Riktigt snyggt är det dock, suttit o kollat på det på np's sida måååånga gånger det senaste året. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mjo, ska testa att layra den för att se effekten, om det blir bra! :D Jag tycker det är värt att ha, fint och unikt lack! :D

      Delete

I love when you comment my posts even if it's just a simple hello. To simplify I will answer the comments in the post you wrote them in. I'll answer all comments so please check back if you want. :) Have a nice day!
Spam will be deleted.